Ga naar de inhoud
Home » Over Carla

Over Carla

Ik ben Carla Thierry, geboren in Den Haag direct achter de duinen.

Waar eb en vloed vertellen over de maan. De zon elke avond in de zee duikt en schepen uit het niets verschijnen. Waar hemel en aarde aan de einder zich treffen.

Mijn reis met het thema gezondheid begon met fysiotherapie.

Lees hieronder meer over de reis.

De mens als eenheid

Als net afgestudeerd Fysiotherapeute verhuisde ik 1985 naar Duitsland om te werken, wonen en mogelijk veel werkervaring op te doen.

lees meer

Oude kennis als uitgangspunt

Na enige tijd kwamen  de reflexzones op mijn pad.

lees meer

Op zoek naar zin

Op zoek naar verdere verdieping  ontmoette ik anderen die zich ook met zingeving bezig hielden.

lees meer

Voor mij was dit ook de tijd dat ik intensief op zoek was naar een antwoord op de mij leidende   vraag “  Wat is er achter de zichtbaar-tastbare werkelijkheid?”  Tja, en als je een vraag hebt, krijg je meestal antwoord. 

Van denken naar ervaren

Zo kruisten bijna gelijktijdig Gerda Boyesen met haar biodynamische psychologie en Reinhardt Flatischler met de door hem ontwikkelde TaKeTiNa ritme pedagogiek mijn weg.

lees meer

Polariteit als uitgangspunt voor evenwicht

Na 15 jaar verhuisde ik terug naar Nederland.

lees meer

Vertrouwen

Al langere tijd had ik de wens een installatie te ontwikkelen waarin mensen de intense werking van de klank- ritme wereld kunnen ervaren. Een installatie met op elkaar afgestemde instrumenten moest het worden.

lees meer

Waar heeft het toe geleid?

Het heeft geleid tot mijn unieke aanbod om op buitengewone manier verbinding te maken met zichzelf en je omgeving. Gezond-zijn staat daarbij centraal.

lees meer

 Mijn huidige aanbod:

  • Klanksessies voor individuen en kleine groepen met de Klareson. 
  • Lessen en workshops voor volwassenen. “Je lichaam als instrument.”
  • Aanbod voor mensen met gehoorproblemen. Horen doe je met je hele lichaam.
  • Musiceren vanuit het gevoel: workshops ervaarbare ritmische bouwstenen.
  • Workshop “Anders communiceren, met de communicatieve stoeltjes”.